School, Meteora en Halloweeeeen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther Heuvel - WaarBenJij.nu School, Meteora en Halloweeeeen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther Heuvel - WaarBenJij.nu

School, Meteora en Halloweeeeen!

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 November 2014 | Griekenland, Athene

Hallooooo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb geupdate van mijn avonturen hier in het grote Athene, dus vandaar dit leuke verslagje.
Sinds mijn vorige verslag zijn er al heel wat weken verstreken en is er een heleboel gebeurd.
We zijn ondertussen al een tijdje begonnen met de colleges en dat was wel weer even wennen na 3 maanden! Gelukkig gaat het er hier allemaal niet zo serieus aan toe en zijn er al behoorlijk wat lessen uitgevallen. Echter, vanaf deze week wordt het wel allemaal wat serieuzer.
Maar naast school doen we natuurlijk ook nog heel veel leuke dingen!
Zo was er vorige week een halloweenfeest en ik kan je vertellen het is best moeilijk om in Athene een halloweenkostuum te vinden aangezien ze hier niet echt halloween vieren, maar uiteindelijk maar creatief aan de slag gegaan met nepbloed, een schaar en wat oude kleren en voila een halloweenkostuum was gemaakt. Het feest was uiteraard zeer geslaagd haha.
Vorige week was ook Ochi-day. Dit betekent letterlijk Nee-dag, een soort van nationale dag van Griekenland. Helaas viel de optocht een beetje tegen, maar we konden toch vrolijk met een Grieks vlaggetje zwaaien dus was best leuk.
Iets meer dan een week geleden zijn we het binnenland van Griekenland ingetrokken om een weekend in de bergen door te brengen. Dit was supergaaf, alleen een beetje jammer van het weer want door de mist konden we niet heel ver kijken. Maar het was wel heel erg mooi en weer eens fijn om wat tijd in de natuur door te brengen in plaats van in de drukke stad van Athene.
Nu beginnen we steeds meer in ons eigen ritme te komen en dat moet natuurlijk ook wel, aangezien we steeds meer voor school moeten doen, maar dat zal ons niet tegen houden om nog steeds leuke dingen te blijven doen. Maar I'll keep you guys posted :).

Liefs!

• 05 November 2014 - 13:42

Opa En Oma:

Hallo Esther, wij hebben net jouw verhaal gelezen. Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je leuke dingen beleefd. Hartelijk dank nog voor de mooie kaart. Heel veel groetjes van opa en oma. xxx