Introweek - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther Heuvel - WaarBenJij.nu Introweek - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther Heuvel - WaarBenJij.nu

Introweek

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 September 2014 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal,

Even een vlugge update vanuit het zonnige Athene! Ik ben hier nu ongeveer anderhalve week en de tijd vliegt voorbij.
Natuurlijk zijn er een paar dingen waar je aan moet wennen als je hier aankomt, zoals het Griekse ritme, een half uurtje later maakt hier niks uit. Maar toch ben ik hier behoorlijk snel gesetteld geraakt.

Vorige week hebben we onszelf prima vermaakt door met de internationale studenten zelf vanalles te organiseren, zoals een hele rits aan rooftopfeestjes, huisfeestjes en barretjes bezoeken. Bovendien zijn we naar een heel erg mooi eiland hier dicht bij Athene geweest.
Afgelopen maandag is de introweek begonnen en dat betekent dus nog meer feestjes haha!
We begonnen maandag met een bezoekje aan de Acropolis (heeeel erg ver omhoog lopen) en een Griekse lunch, waarbij natuurlijk ouzo moest worden genuttigd. S avonds hadden we een bowlingavondje met onze Griekse buddies. Mijn natuurlijke talent voor bowlen blijkt helaas niet bestaand te zijn. De avond werd natuurlijk afgesloten op een erasmus dakterras.
Dinsdag hebben we voor het eerst de universiteit bezocht. Wat wel heel anders is dan de universiteit in Nederland. Zo staat er heel erg veel graffiti op de muren in de universiteit. S avonds hadden we Griekse avond, die bestond uit de syrtaki dansen en natuurlijk veel Griekse wijn drinken.
Woensdag was dan eindelijk ons eerste echte introweek feestje aangebroken. Na eerst een gezellig avondje koken met de Babes en genieten van het mooie uitzicht op een dakterras gingen we richting de kroeg. Samen met de Babes werd er heel wat afgedanst in ONOMA (ook wel de erasmusbar genoemd). Het was een geslaagd feestje!
Gister hadden we een rustig dagje met alleen een bezoekje aan een heuvel van waar je een supermooi uitzicht had op Athene.
En morgen is het dan eindelijk zo ver: MYKONOS. Onze introweek wordt traditiegetrouw afgesloten met een weekendje naar Mykonos en het belooft legendarisch te worden. Helaas betekent dat wel dat we morgenvroeg om half 6 moeten vertrekken dus vanavond vroeg naar bed.
Al met al zijn de eerste weken in Athene voorbij gevlogen. Ik verheug me nu al op de komende maanden met mijn nieuwe Erasmusvrienden!
Ik zal vooral ook niet vergeten om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen :).

Lieve groetjes vanuit Athene!

• 26 September 2014 - 17:59

Marion:

Hallo Esther,

Wat leuk om wat van je te horen en om te lezen dat het goed met je gaat.
    Heel gezellig al die feestjes en super een weekendje naar Mikonos. Esther ik wens je een mooie tijd en heerlijk genieten daar in het mooie Griekenland.

Groetjes van Hans en Marion

• 26 September 2014 - 18:19

Pap En San:

Het is zo fijn dat je ons bijna elke dag belt en we zijn superblij dat je het sinds de laaste week heel erg naar je zin hebt en je draai begint te vinden. Je hebt weer (leuke) praatjes en een glimlach tot achter de oren, een schorre stem maar daar weten we intussen de redden van haha. Geniet van alles en voor nu .......een heel fijn weekend op Mykonos!

Dikke kus,

Pap en san

• 26 September 2014 - 18:56

Ricky Beijen:

Je hebt al heel veel gedaan en gezien! Het wordt een top tijd voor je, geniet er met volle teugen van, meid!

• 26 September 2014 - 20:31

Els:

Hallo Esther, wat leuk om over je ervaringen in Griekenland te lezen. De foto's die je plaatste gaan daardoor nog meer leven. Je ziet er stralend uit te midden van die andere babes! Zo te lezen hebben jullie een gezellig groepje. Er is dus nog steeds geen lift naar de Akropolis....Geniet morgen op Mykonos en maak maar veel mooie herinneringen in Athene! Groetjes, ook van Teun, Els.

• 27 September 2014 - 23:03

Mirte Van Beusekom:

Hee knap nichtje van me!

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! Geniet ervan daar in Athene en op je weekendje Mykonos! Ik ben benieuwd naar al je avonturen.

Dikke kus vanuit het (iets wat minder zonnige behalve morgen als het goed is) Nederland X!